Tupperware-hushållsapparat

Jag gillar Tupperware! Jag tycker att dom har mycket bra grejer, som faktiskt håller det dom lovar. Min favoritgrej är denna visp, som jag fick som värdinnegåva en gång. Faktum är att jag höll visningen hemma hos mej bara för att jag visste att jag skulle få vispen. Jag ville ha den för att använda den här. Elen är dyr i Marocko så allt som är energisnålt är toppen. Och mer energisnålt än denna visp får man leta efter. *s*

Vispen har någon specialmekanik som gör att man inte behöver snurra så många varv innan grädden är vispad eller majonäsen är klar. Den har också en hackarkniv så man kan hacka grönsaker, osv, men den har jag inte provat än. När man vispat klart kan man sätta på locket som kommer med och stoppa in burken i kylen/frysen. Heeelt perfekt!

Ett extra plus för att den är lättdiskad!

I början hade jag den undanstoppad i ett skåp, men efter att jag rensade i skåpen plockade jag fram den till en mer synlig plats och nu använder jag den jämt och ständigt. Det är nog min favoritapparat just nu.

2 kommentarer:

Brazilian Linda sa...

Hej!
Smidigt med en sån där visp :)
Nu ligger det två sallads recept på sidan, det är väl lite mer somrigt? :) Kommer fler :)
ha det så bra! kram!

Nejma sa...

Tusen tack Linda! Jag har redan varit inne och kollat på salladsrecepten, jag ska prova båda. Och majskakan... Hann inte med det idag. Knäppt att ni har vinter nu... Brasilien känns ju så nära på nått sätt, men det har nog mer med kulturen att göra än med det geografiska avståndet. *s* Kram tebax!